tiistai 3. joulukuuta 2013

Pientä puuhastelua




Vaikka blogi onkin aika hiljainen ollut, niin kyllä minä sentään jotain olen tehnytkin. Kuten nämä virkatut korit. Näitä on kiva virkata, mutta aika paljon käy kyllä sormien niveliin. Tuo valkoinen lanka minulta loppui kesken ja mietin, millä ihmeellä jatkan eteen päin, kun en halunnut enää tilata lisää. Niinpä sitten hain alakerrasta poppanakudetta (ostettua) ja virkkasin sitä kaksinkertaisena ja sain kuin sainkin korin valmiiksi. Siitä tuli mun neulekori. Poppanasta virkattu on paljon pehmeämpää kuin tuo valkoinen, nauhamainen lanka.

7 kommenttia:

  1. Hienoja koreja! Ja tosta sun neulekorista tuli tosi hieno! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Liisukka! Pitää ruveta lisää noita tekemään, kun vanhin tytär haluaa samanlaisia itselleenkin.

      Poista
  2. Hei, kerros mulle mitä mun pitää ostaa tai siis miten tekisin tuollaisen korin? Vaikuttaa tosi kivalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maarit, itse käytin tällaista lankaa: http://www.esito.fi/epages/esito.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/esito/Products/EST/SubProducts/EST01.
      Toki siihen käy myyn muunlainen ontelokuitu tai matonkude. Käytin itse tuota ensimmäistä, koska se ei pölyä niin paljoa kuin matonkude. Poppanakude on aika ohutta kaksinkertaisenakin eli matonkude on parempaa...

      Poista
  3. Ok, kiitosta otin tuon ylös. Sitten minun pitää suunnitella, miettiä miten sitä alan tekemään. On jotenkin kivaa alkaa kokeilla kaikkea mitä ei ole ennen tehnyt. On minuun sitten iskenyt joku hassuus varmaan.

    VastaaPoista
  4. Kivasti jatkettu. Näitä meinaan koettaa. Katotaan jospas onnistuu.

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on arvokas - kiitos sinulle!